Nutribullet maakt gebruik van cookies, voor meer informatie klik hier. Sluiten X

Een gezonde levensstijl voor het nieuwe jaar

 

Een gezonde levensstijl voor het nieuwe jaar

 

Laten we het nieuwe jaar beginnen op de juiste manier door onze gezondheid en vitaliteit te verbeteren!

Veel mensen gaan naar een specialist als ze zelf of een familielid gezondheidsproblemen heeft. Het frustreert me, omdat de meeste van deze problemen kunnen worden voorkomen. Ik wil niet dat dat bij jou gebeurt, dus laten we niet wachten tot het gezondheidsprobleem opduikt, maar laten we daadwerkelijk een voorsprong op je preventieve zorg krijgen. Haal de Nutribullet uit de kast en gebruik hem dagelijks, om een betere gezondheid in de toekomst te waarborgen!

Dit is de beste tijd om de voordelen van de Nutribullet te ontdekken! Gebruik helder kleurrijk voedsel, gebruik meer groenten dan fruit, gebruik weinig suikers en voeg noten, zaden en specerijen aan je nutriblast toe voor een dagelijkse boost. Je kunt je blast ook een boost geven door appelazijn, groene thee, rauwe honing, paddenstoelen en algen zoals spirulina toe te voegen.

Je hebt deze sleutels voor een gezondere levensstijl waarschijnlijk al honderd keer eerder gehoord, maar ze blijven de moeite waard om te herhalen. Vooral nu aan het begin van het nieuwe jaar.

Ik heb vaak geprobeerd om te begrijpen waarom mensen gezonde voeding niet willen toelaten in hun levensstijl en kan maar tot één conclusie komen: ze houden meer van het eten en de ongezonde levensstijl dan dat ze vrezen ziek te worden. Ik heb cliënten gehad met stents door blokkades, insuline afhankelijke diabetes en een hoge bloeddruk die zeggen dat ze liever hun medicatie blijven nemen en hetzelfde blijven leven dan over te stappen op een gezondere levensstijl. Deze mensen kan ik niet helpen, dus gaan we ieder onze eigen weg en blijf  ik altijd in de war en teleurgesteld achter.

Na een aantal jaren van mensen adviseren over gezondheid en voeding, blijf ik net zo verward  als ooit tevoren door de menselijke geest! Ik kan het gewoon niet begrijpen waarom iemand zijn of haar ziekte of aandoening zou willen houden en geen betere gezondheid wil.

Als je een paar van deze gezondheidsopbouwende principes zou volgen, kun je veel gezondheidsproblemen voorkomen. Hoe meer je kunt integreren, hoe beter! Het is geen garantie voor een perfect gezond leven, maar het betekent wel dat je risico’s voor een toekomstige ziekte of aandoening vermindert en het zorgt ervoor dat je sneller herstelt na een ziekte.

Don’ts:

• Vermijd geraffineerde en bewerkte voedingsmiddelen zoveel mogelijk. Zij kunnen conserveringsmiddelen, pesticiden, herbiciden, fungiciden, antibiotica, hormonen en kleurstoffen bevatten, kortom ze staan bol van de anti-voedende stoffen.

• Vermijd alle commercieel verheven rood vlees, gevogelte en vis.

• Beperk de consumptie van rood vlees en varkensvlees.

• Vermijd alle kunstmatige zoetstoffen. Ze veroorzaken een verstoring in onze neurotransmitters en het zenuwstelsel en kunnen ernstige gezondheidsproblemen veroorzaken.

• Vermijd alle zuivel van koeien. Het kan ontstekingsreacties geven  en het wordt geassocieerd met vele ongunstige omstandigheden betreft de gezondheid.

• Vermijd transvetten (gehydrogeneerde of gedeeltelijk gehydrogeneerde oliën). Deze veroorzaken hart- en vaatziekten.

• Vermijd plantaardige oliën behalve olijfolie en kokosolie voor het koken (anderen zijn opruiend).

• Vermijd suikerhoudende dranken en voedingsmiddelen die in je bloed snel omgezet worden in glucose. Suiker kan zeer sterke ontstekingsreacties geven, hormonale onevenwichtigheden veroorzaken en verlaagt ons immuunsysteem. Ook voeding op basis van meel wordt snel omgezet in glucose.

• Beperk granen tot niet meer dan vier porties per dag. Ze veroorzaken het hongerige gevoel wanneer je het te vaak eet. De beste granen zijn haver, quinoa, amarant, boekweit en wilde rijst.

• Vermijd gluten zo veel mogelijk. Gluten kunnen een zeer sterke ontstekingsreactie geven.

• Stop de luie levensstijl, ga meer bewegen!

 

Do’s:

• Eet vaak verse, biologische producten. Dit inclusief champignons!

• Probeer iedere dag elke kleur van het plantenrijk te eten: rood, geel, oranje, blauw, paars, groen en wit .

• Verminder de eenvoudige inname van suiker, met inbegrip van suiker uit fruit. De beste vruchten zijn bessen, groene appels, perziken, peren, pruimen en bananen met groene top en heldergele kleur.

• Eet meer omega-3 bevattende voedingsmiddelen (chia zaden, lijnzaad, walnoten, zalm, haring en sardines)

• Maak noten en zaden een deel van je dagelijkse voeding. Ze zijn zeer voedzaam en beschermen het hart. Eet walnoten, amandelen, pompoenpitten, zonnebloempitten, chia zaden, lijnzaad, hennepzaad, sesamzaad enzovoorts.

• Maak bonen en linzen onderdeel van je normale eetpatroon. Ze zijn een goede bron van eiwitten, complexe koolhydraten, vezels en veel voedingsstoffen.

• Gebruik vaak kruiden. Ze zijn het meest krachtige en helende voedsel dat we kunnen eten. De beste zijn rauwe cacao, kaneel, nootmuskaat, mosterdzaad, kruidnagel, gember, knoflook, oregano, tijm, cayennepeper, kardemom, basilicum, salie, koriander, komijn, kurkuma, curcumine en zwarte peper.

• Drink groene thee en warme chocolademelk met rauwe cacao. Ze zijn rijk aan krachtige antioxidanten en voedingsstoffen.

• Zorg ervoor dat als je vlees en vis gaat eten ze vrije uitloop en biologisch zijn en dat de vis in het wild gevangen is.

• Drink minstens twee liter water per dag. Drink zelfs meer dan twee liter als je veel zweet.

• Zorg dat je voldoende zonlicht krijgt.

• Zorg voor een goede nachtrust.

• Verminder stress! Stress is een stille moordenaar. Probeer yoga, oefeningen, massages, positieve affirmaties, aquarobics, denk positief en eet gezond om de stress te beheersen.

• Beweeg minimaal vijf dagen per week. Bewegen hoeft niet moeilijk te zijn, maar ben gewoon consequent. Ons lichaam heeft voldoende beweging nodig om gezond te blijven. Het stimuleert ons immuunsysteem, verwijdert gifstoffen, helpt hormonen in evenwicht te houden, verbetert onze insuline respons, helpt bij het reguleren van ons gewicht, geeft ons energie, verbetert de mentale focus, verbetert onze balans en maakt ons hart en vaatstelsel gezonder.

• Doe eens een goede daad voor een ander. Dat zal je leven ook sterk verrijken!

Tot slot, het vermijden van door mensen gemanipuleerd voedsel en het vasthouden aan voedsel zoals het in de natuur groeit, kan je alleen maar gezonder maken! Bovendien kunnen de zon, slaap, water, lichaamsbeweging, stress management en een positieve houding wonderen doen voor je gezondheid!

 

Bron: Nutriliving

Wil je op de hoogte blijven van de laatste trends en recepten? Schrijf je dan rechts onderaan deze pagina in voor de nieuwsbrief.