Nutribullet maakt gebruik van cookies, voor meer informatie klik hier. Sluiten X

7 tips voor gewichtsverlies

7 tips voor gewichtsverlies

 

Ben je voor je gevoel wel afgevallen, maar aan de weegschaal te zien niet? Gewichtsverlies is niet altijd meteen te zien. Heel frustrerend, maar geef niet op! Je bent op de goede weg naar een betere gezondheid door simpelweg fruit en groente aan je dieet toe te voegen.

Vergeet niet dat gezondheid meer is dan een getal op de weegschaal! We denken vaak niet na over de centimeters omvang die we verliezen, de energie en betere stemming die we krijgen en de lichamelijke klachten die verminderen. Gewicht verliezen kost tijd en zeker in het begin heeft je lichaam tijd nodig om te wennen aan een andere manier van eten.

Blijf jij worstelen met je gewicht?

Dan raad ik je aan de volgende dingen te overwegen: 

  1. NutriBlasts: dit zijn super gezonde smoothies. Deze zorgen ervoor dat er meer voedingsstoffen uit voedsel worden opgenomen dan normaal.  Let op: door toegevoegde boosts zoals noten, zaden en eiwitten, worden de calorieën van de smoothie verhoogd.

  2. Door NutriBlasts toe te voegen aan je maaltijden heb je de kans dat je over de dagelijkse calorieëneis heen gaat. Als je graag gewicht wilt verliezen, raden wij je aan om een NutriBlast in plaats van een maaltijd te nemen. Voor de lekkerste voorbeelden ga naar onze receptenpagina

  3. Wees bewust van de ingrediënten in de Nutriblast. Je kunt op websites zoals deze zien hoeveel calorieën er  in je Nutriblast zitten.

  4. Minder stress en meer lichaamsbeweging zijn ook belangrijk. Dit zorgt ervoor dat je gaat stralen en dat is onderdeel van een algehele gezonde levensstijl.

  5. Eet kleinere porties. Een grote kom is een grote portie. Probeer maaltijden te verkleinen buiten de Blasts om. Zolang je minimaal 1200 calorieën per dag binnen krijgt en je  tevreden bent, zijn kleinere porties een goed idee.

  6. Wees bewust van de hoeveelheid fruit die je in je Blast gebruikt. Door teveel suikers kan je bloedsuikerspiegel te hoog worden, waardoor het gewicht verliezen wordt belemmerd.

  7. Controleer of je geen onderliggende medische aandoening hebt (trage schildklier) of een vorm van voedselallergie of – intolerantie (gluten, zuivel, soja, enzovoorts), want die zouden ook het succes van gewichtsverlies kunnen belemmeren.

Hopelijk  zullen deze tips een  bijdrage leveren aan je gewichtsverlies. Ikzelf moest in het verleden stoppen met het gebruik van proteïne poeders, omdat ik mijn gewicht langzaam omhoog zag gaan. Doordat ik deze poeders liet staan en meer groente ben gaan eten, heb ik nu mijn oorspronkelijke maat weer terug.

Veel succes!

 

Bron: Nutriliving

Wil je op de hoogte blijven van de laatste trends en recepten? Schrijf je dan rechts onderaan deze pagina in voor de nieuwsbrief.