Nutribullet maakt gebruik van cookies, voor meer informatie klik hier. Sluiten X

De 5 essentiële voedingsstoffen voor een perfecte spijsvertering

De 5 essentiële voedingsstoffen voor een perfecte spijsvertering

Een goede spijsvertering is een van de belangrijkste elementen om je goed te voelen, een jeugdige uitstraling te behouden en ziekten te voorkomen. Een ongezonde spijsvertering omvat een ophoping van giftige stoffen die leiden tot vermoeidheid, versnelde veroudering, reflux, prikkelbaar darmsydroom (IBS) en andere spijsverteringsstoornissen. Het is belangrijk om te beseffen dat alleen met het eten van gezonde voedingstoffen en mineralen je lichaam nog steeds niet goed kan absorberen zonder een goede spijsvertering.

Dit zijn manieren om jezelf in balans te houden:

Vezels: Een vezelrijk eetpatroon beschermt de dikke darm en voedt de darmflora (de goede darmbacteriën). Oplosbare vezels scheidt toxinen uit het lichaam. Voorbeelden van vezelrijke voeding zijn granen, groenten, fruit, peulvruchten, noten en zaden.

Vloeistoffen: vloeistoffen zijn belangrijk om je lichaam te reinigen, je lichaam gehydrateerd te houden en het helpt bij de spijsvertering. Drink warme thee of soep bij je maaltijd. In fruit en groenten zitten van nature ook vloeistoffen. Wij raden aan om veel verse groentesappen te drinken die voornamelijk selderij, boerenkool, broccoli, spinazie en sla bevatten met als toevoeging een stukje zure groene appel.

Vetten: Eet rauwe vetten uit plantaardige bronnen. Zij omvatten ongeraffineerde kokos, extra vergine olijfolie, pijnboompitten, lijnzaad, pompoenpitten, teunisbloem, borage en zwarte bessen zaad olie. Vetten van rauwe of gekweekte boter en zure room zijn ook aanvaardbaar, evenals vetten uit het vlees van jonge kokosnoten of avocado’s.

Voedingsmiddelen: Ga voor biologische en verse voedingsmiddelen voor zover dat mogelijk is. Eet donkergroene bladgroenten en eet regelmatig zeegroenten met mineraalrijke zeezouten, kruiden en specerijen die geneeskrachtige eigenschappen bevatten. Je bijnieren hebben mineralen nodig  voor de noodzakelijke energie en natuurlijke ontgifting.

Plezier: Plezier balanceert de stress. Onze grootste verantwoordelijkheid is om geluk te hebben.

Zorg voor een goede spijsvertering! Door het toevoegen van deze 5 essentiële dingen in je dagelijkse routine, ben je op de goede weg om je spijsvertering te verbeteren en een evenwichtig en goed gevoed lichaam te handhaven. 

 

Bron: Nutriliving

Wil je op de hoogte blijven van de laatste trends en recepten? Schrijf je dan rechts onderaan deze pagina in voor de nieuwsbrief.