Nutribullet maakt gebruik van cookies, voor meer informatie klik hier. Sluiten X

10 tips voor het verminderen van stress

10 tips voor het verminderen van stress


Helaas komt stress veel voor in ons leven. Het geeft aan dat hormonen en chemische reactie vrijgelaten worden die korte termijn strijd of vluchtreacties veroorzaken . In deze moderne tijd worden deze hormonen voortdurend overprikkeld door deadlines op het werk, familiecrisis, financiële verantwoordelijkheden, examens, gebrek aan slaap, het overslaan van maaltijden, slechte voedingskeuzes, overmatige lichaamsbeweging, het verkeer en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Onze lichamen reageren alsof we voortdurend op de vlucht zijn.

Vanwege deze constante stressveroorzakers gaat ons lichaam slijten. Met name worden de bijnieren en de hypofyse aangetast. Dit zijn de organen die in de eerste plaats verantwoordelijk zijn voor het reageren op stress. Bijniervermoeidheid leidt tot vermoeidheid en een gebrek aan energie, zelfs na een goede nachtrust en kan invloed hebben op je stemming, productiviteit en emotionele en geestelijke toestand.

Laat jezelf niet door stress beheersen! Ja, soms kan het niet worden vermeden, maar door om te leren gaan met stress kan het je helpen je balans terug te vinden, waardoor je gelukkiger zal worden!
We hebben een paar tips voor je om je te helpen met het ontstressen, zodat je een rustiger en meer ontspannen gevoel krijgt.


1. Beperk je blootstelling aan giftige chemische stoffen door te kiezen voor biologische, onbewerkte middelen. Met behulp van het kiezen van chemische vrije reinigingsmiddelen, het bewust worden van de ingrediënten van je huidverzorgingsproducten en zorgen voor een goede ventilatie in je huis.

2. Elimineer nutritionele stress door het eten van gezonde en evenwichtige voeding. Door te zorgen dat je lichaam de juiste voedingsstoffen, enzymen en andere essentiële chemische stoffen binnenkrijgt blijft je lichaam gezond produceren.

3. Dagboek. Houd bij wat je dagelijks eet en drinkt. Bewustwording van je eetpatroon en het gezond bijsturen daarvan draagt bij aan extra energie en een beter humeur.

4. Lachen, spelen, glimlachen en deelnemen aan leuke activiteiten met vrienden, familie of in je eentje.

5. Neem tijd om voor jezelf. Besteed elke dag of een deel van de week tijd aan je persoonlijke hobby of verwen jezelf om te herstellen van je verloren energie.

6. Voorkom een te hoge bloeddruk door aan stress-vrije activiteiten deel te nemen. Yoga, wandelen, fietsen of zwemmen zijn goede en leuke manieren.

7. Zorg dat je elke nacht 8-9 uur goed slaapt. Dit doe je door in een licht gekoelde en donkere kamer te slapen zonder geluiden die je slaap kunnen verstoren.

8. Besteed tijd buitenshuis op blote voeten in de zon om in contact te komen met de positieve natuurlijke aarde.

9. Pas je lichaamstemperatuur aan  naar  een stabiel niveau en probeer je kerntemperatuur onder controle te houden. Kortom: verwarm jezelf in de winter en hou jezelf in de zomer koel.

10. Sluit je even af van alle technologie. Neem elke dag of een paar keer per week de tijd om je mobiele telefoon, computer, tv, tablet en andere elektrische apparaten opzij te leggen. Dit zal niet alleen elektromagnetische stress elimineren, maar het zal je ook in evenwicht brengen met mentale of psychische stress 

 

Bron: Nutriliving

Wil je op de hoogte blijven van de laatste trends en recepten? Schrijf je dan rechts onderaan deze pagina in voor de nieuwsbrief.